Survey

Survey on tutkimusstrategia, jonka tavoitteena on koota kysely- tai haastattelumenetelmillä tietoa suurehkosta määrästä edustavalla satunnaisotannalla valituista tutkimuskohteista.

Strategian lähtökohtana on tiettyjen ilmiöiden, ominaisuuksien tai tapahtumien yleisyyden, esiintymisen, vuorovaikutuksen tai jakautumisen selvittäminen. Tutkimuksen tulokset pyritään yleistämään otoksesta koko perusjoukkoon. Survey-tutkimus sisältää tutkimusstrategiana runsaasti erilaisia ongelmanasettelun mahdollisuuksia ja tutkimusta voidaan toteuttaa erilaisten analyysimenetelmien avulla. Survey-tutkimuksen lähtökohdat ovat määrällisessä tutkimuksessa. Käytetyistä kysely- ja haastattelumenetelmistä riippuen kyselyaineistoja voidaan kuitenkin analysoida joko laadullisesti tai määrällisesti.

Survey-tutkimus JYKDOKista (muokkaa hakua tarvittaessa)

Tutustu survey-tutkimuksen käsitteeseen alla olevien linkkien avulla. Katso myös ohjeet menetelmäkirjallisuuden löytämiseksi kirjaston tietokannoista.

Trochim, William M., 2006. Survey Research. Research Methods Knowledge Base, 2nd Edition.

Barribeau, Paul, Butler, Bonnie, Corney, Jeff, Doney, Megan, Gault, Jennifer, Gordon, Jane, Fetzer, Randy, Klein, Allyson, Ackerson Rogers, Cathy, Stein, Irene F., Steiner, Carroll, Urschel, Heather, Waggoner, Theresa ja Palmquist, Mike, 2005. Survey Research. Writing@CSU. Colorado State University Department of English.

Shuttleworth, Martyn, 2008. Survey Research Design. Experiment Resources.